Wykonawcy

Zespół powstał w 2006 roku w londyńskiej Royal Academy of Music. Jego członkinie kształciły się u znakomitych profesorów, wśród których byli m.in. Günter Pichler, Hatto Beyerle, Thomas Brandis, Jon Thorne, Garfield Jackson i Martin Outram. Artystki Tereza Privratska – skrzypce, Julia Loucks – skrzypce, Stephanie Edmundson – altówka i Lauren Steel – wiolonczela uczestniczyły w kursach mistrzowskich z udziałem przedstawicieli słynnych kwartetów Skampa, Wihan i Chilingirian. Swoje umiejętności doskonaliły też u Sylvi Rosenberg, Miguela da Silvy i Rainera Schmidta, znakomitego kameralisty ze szwajcarskiej Musikhochschule Basel. Występowały w słynnych salach koncertowych, w tym w londyńskiej Purcell Room i Wigmore Hall, znanej m.in. z transmitowanych przez BBC ważnych wydarzeń artystycznych. Szczycą się tym, że podczas jednego z europejskich tournée ich grę podziwiał Vaclav Havel, były prezydent Czech. Zespół jest laureatem licznych konkursów, m.in. Val Tidone International Chamber Music Competition 2010 (I nagroda), St Martin’s Chamber Music Competition 2013 (I nagroda), Karol Szymanowski International String Quartet Competition 2014 (II nagroda), Trondheim International Chamber Music Competition 2013 (III nagroda). W najbliższym czasie wystąpi w Austrii i we Włoszech.

Termin i miejsce koncertu
14 sierpnia (piątek) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie z archiwum zespołu

Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Muzyczną w Poznaniu, odbyła studia podyplomowe m.in. w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (Zarządzanie Prawno-Finansowe Spółkami Skarbu Państwa) i na poznańskim Uniwersytecie Medycznym (Metodologia badań naukowych w medycynie), ponadto otrzymała Certyfikat Vienna School of Clinical Research w Wiedniu, a doktorat obroniła na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.

Autorka wielu zróżnicowanych programów radiowych – od krótkiej informacji po reportaż. W ciągu prawie 40 lat pracy w Polskim Radiu Szczecin stworzyła kilka tysięcy audycji. Zajmowała kolejno stanowiska młodszego redaktora, redaktora, publicysty i komentatora, pełniąc funkcje kierownika Redakcji Muzycznej, następnie Redakcji Publicystyki i sekretarza Rozgłośni. Jej programy radiowe emitowano w publicznych rozgłośniach Niemiec, Kanady i Łotwy, a także w Radiu dla Ciebie oraz w programach I, II, III i IV Polskiego Radia.

Była konsultantem muzycznym przy filmach tworzonych w zespole filmowym TOR Krzysztofa Zanussiego, a także redaktorem nagrań muzyki filmowej utrwalonej przez wybitnych solistów, zespoły kameralne, jak też muzyków Filharmonii Narodowej. Ponadto pracowała w charakterze redaktora bądź kierownika produkcji przy nagraniu ponad 100 polskich płyt kompaktowych, m.in. duetu fortepianowego Marek i Wacek, Leszka Możdżera, Krzesimira Dębskiego, zespołu Lombard, Ryszarda Rynkowskiego i Zbigniewa Wodeckiego.

Otrzymała wiele nagród i wyróżnień honorowych, w tym: Publicysta Roku – 1995 i 1999, Optimus Hominum – Nagroda Roku 2002, Dziennikarz Medyczny 2012 Roku – I nagroda. Autorka publikacji prasowych i naukowych, od roku 2012 pełni też funkcję rzecznika Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sacrum Non Profanum.

zdjęcie z archiwum prywatnego

Absolwentka poznańskiej Akademii Muzycznej, w czasie studiów debiutowała partią pierwszej damy w Czarodziejskim Flecie W.A. Mozarta na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu, z którym jest na stałe związana od 1987 roku.

Z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie śpiewała partię Abigaille w Nabucco Verdiego na Beijing Music Festival w Pekinie (Chiny) oraz na Pafos Afrodite Festival (Cypr). Zarówno z Teatrem Wielkim w Łodzi jak i w Poznaniu, oraz z operami krakowską, a także dolnośląską wyjeżdżała na liczne tournée, m.in. do Belgii, Francji, Holandii, Luksemburga, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz na Kubę, gdzie oklaskiwano ją w repertuarze verdiowskim: Aida (Aida), Abigaille (Nabucco), Leonora (La forza del destino), Leonora (Il Trovatore), pucciniowskim (Tosca, Madama Butterfly) czy w Normie V. Belliniego.

W dorobku scenicznym ma ponadto wiele innych partii z oper Verdiego (Don Carlos, Otello, Macbeth, Ernani, Un ballo in maschera), Pucciniego (La Boheme, Turandot, Suor Angelica), Mozarta (Czarodziejski Flet, Wesele Figara), Belliniego (Norma), Beethovena (Fidelio), Donizettiego (Maria Stuarda) i Szostakowicza (Lady Makbet mceńskiego powiatu). Brała udział we wrocławskich superprodukcjach operowych Un ballo in maschera (2012) oraz Tosca (2013), współpracowała z Teatrem Muzycznym Capitol, realizując partie Marii/Irene/Walkirii w spektaklu Jerry Springer Opera. Powierzano jej partie

w następujących utworach oratoryjnych i kantatowych: B. Brittena War Requiem, G. Mahlera II, IV i VIII Symfonia, H.M. Góreckiego II i III Symfonia, W. Kilara Missa pro pace, Angelus, G. Rossiniego, A. Dvoraka i K. Szymanowskiego – Stabat Mater, W.A. Mozarta, Verdiego – Requiem, F. Nowowiejskiego Quo Vadis. Brała udział w nagraniach płytowych oper Verdiego: Nabucco oraz Il Trovatore, utworów K. Szymanowskiego Stabat Mater, Mahlera VIII Symfonia. Od 2008 roku prowadzi klasę śpiewu w Akademii Muzycznej Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Termin i miejsce koncertu
10 sierpnia (poniedziałek) – Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. Księdza Kardynała Wyszyńskiego 19

zdjęcie Filip Czaban

Rektor Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, prowadzi wykłady z historii muzyki i literatury muzycznej XX i XXI wieku oraz Seminarium prelekcji i krytyki muzycznej. Uczestniczy w międzynarodowych i krajowych konferencjach naukowych, ma na swoim koncie kilkadziesiąt referatów, wiele z nich ukazało się drukiem. Prowadzi wykłady dla różnych środowisk, współpracuje m.in z Uniwersytetem Trzeciego Wieku Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jej publikacje, np. Kształty muzyki (Warszawa 1998), Sztuka chóralnego śpiewu (Warszawa 1998), Muzyka w Teatrze Polskim w Poznaniu w latach 1875–1920 (Poznań 2005), Ignacy Jan Paderewski – człowiek i dzieło (Poznań 2013), znalazły się w licznych wydawnictwach naukowych. Jako prelegentka muzyczna i publicystka (artykuły programowe w zeszytach muzycznych) współpracowała przez 20 lat z Młodzieżowym Ruchem Miłośników Muzyki Pro Sinfonika. Wybitna ekspertka i znawczyni historii muzyki, ze swadą prowadzi, okraszając porywającym słowem, m.in. Międzynarodowy Festiwal Sacrum Non Profanum w Trzęsaczu, Szczecinie i Świnoujściu.

Termin i miejsce prowadzonych koncertów
10 sierpnia (poniedziałek) – Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. Księdza Kardynała Wyszyńskiego 19
11, 12, 14, 15 sierpnia (wtorek, środa, piątek, sobota) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie Joanna Illuique

Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie w klasie organów prof. Joachima Grubicha. Koncertował w Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, Hiszpanii, Holandii, Korei Płd., Norwegii, Niemczech, Rosji, Szwajcarii, Szwecji, Turcji, na Białorusi, Litwie, Słowacji, Ukrainie, we Francji i Włoszech oraz na festiwalach we Fromborku, w Kamieniu Pomorskim, Koszalinie i Oliwie. Jako jedyny organista dał recital w warszawskiej synagodze – 3 lutego 1994 roku.

Dla Polskiego Radia zarejestrował dzieła J. Brahmsa, A. Freyera i utwory z tabulatur polskich XVI–XVIII wieku, a dla Telewizji Polonia zrealizował cykl programów ARS ORGANI na temat dawnych organów w Polsce. Kilkanaście płyt kompaktowych wydał w Anglii, Belgii, Korei Płd. i Polsce, a jako jedyny polski organista posiada Złotą (1999) i Platynową (2000) – po zmianie kryteriów Podwójną Platynową Płytę za CD z utworami J.S. Bacha.

Doktor nauk humanistycznych Polskiej Akademii Nauk w zakresie historii – nauki o sztuce, stopień doktora habilitowanego nauk humanistycznych w zakresie nauki o sztuce uzyskał na Uniwersytecie Wrocławskim. Profesor Wiktor Łyjak kieruje Zakładem Historii, Teorii i Edukacji Muzycznej w Instytucie Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Autor ponad stu dwudziestu publikacji nt. dziejów budownictwa organowego i historii muzyki polskiej, napisał m.in. książki: Organy na Mazowszu i Organy w kościołach ewangelickich w Królestwie Polskim w latach 1815–1864 oraz opracował hasła o polskich organach w znanej encyklopedii Die Musik Geschichte und Gegenwart. Jako ekspert uczestniczy w wielu pracach związanych z rekonstrukcjami zabytkowych organów i konsultuje projekty budowy instrumentów w Polsce, na Białorusi, Litwie i Ukrainie.

W latach 1976-1983 pełnił obowiązki organisty w warszawskim kościele św. Krzyża i był organizatorem odbywających się w tej świątyni Letnich Koncertów Organowych. Od przeszło 30 lat jest tytularnym organistą Prokatedry Warszawskiej oraz kieruje Międzynarodowym Festiwalem Organowym Johann Sebastian Bach organizowanym przez Warszawskie Towarzystwo Muzyczne.

Termin i miejsce koncertu
10 sierpnia (poniedziałek) Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. Księdza Kardynała Wyszyńskiego 1

zdjęcie z archiwum artysty

 

Absolwentka ukończonych z wyróżnieniem wydziałów Kompozycji i Teorii Muzyki oraz Wokalno-Aktorskiego (klasa prof. Z. Janukowicz-Pobłockiej) gdańskiej Akademii Muzycznej. Naukę kontynuowała w Musikhochschule Stuttgart u prof. L. Bosabalian oraz na kursach mistrzowskich u takich sław jak C. Bergonzi (Accademia Musicale Chigiana, Siena), P. Esswood (Internationale Händel Akademie, Karlsruhe), H. Rilling (Stuttgarter Bachakademie, Kraków), A. Stolte (Kurs Interpretacji Muzyki J.S. Bacha, Gdańsk). Laureatka konkursów wokalnych Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej, Ady Sari, `s-Hertogenbosch IVC, ARD München, gościła na festiwalach Wratislavia Cantans, Europalia, Kulturfestival Bornholm, Bard SummerScape, Krzysztofa Pendereckiego, Muzyczna Praga, Abu Ghosh Music Festival, Musica Sacra Europea.

Interpretowała wielkie formy wokalno-instrumentalne w znanych placówkach kultury, takich jak Berliner Philharmonie, Casino Basel, Casino Bern, Filarmonica della Scala, Filharmonia Narodowa, Filharmonia Śląska, Kongresshaus Zürich, Konzerthaus Berlin, Kunsthaus Luzern, NOSPR, Studio Koncertowe W. Lutosławskiego Polskiego Radia. Na scenach Teatro dell`Opera di Roma, Teatro Comunale di Bologna, Teatro Comunale Giuseppe Verdi di Trieste, Teatro Nuovo Giovanni di Udine, Teatro La Fenice di Venezia, Oper Frankfurt, Hessisches Staatstheater Wiesbaden, Staatstheater Oldenburg, Landestheater Linz śpiewali z nią: S. Anthony, S. Bullock, A. Dohmen, S. Estes, S. Hass, J. Juon, H.J. Ketelsen, Merritt, W. Ochman, D. Pittman-Jennings, K. Riegel, K. Rydl, H. Sotin, E. Szmytka, Titus, I. Tobiasson, E. Wottrich. Wśród dyrygentów, z którymi współpracowała, byli: Albrecht, F. Brüggen, T. Bugaj, D. Gatti, T. Kamioka, J. Kaspszyk, Katlewicz, K. Kord, J. Krenz, W. Michniewski, G. Ötvös, M. Pijarowski, S.A. Reck, Salwarowski, J. Semkow, S. Skrowaczewski, T. Strugała, A. Wit, T. Wojciechowski.

Archiwalnych nagrań utworów kompozytorów polskich w interpretacji śpiewaczki dokonało Polskie Radio, a na płytach długogrających artystka utrwaliła m.in. dzieła G. Rossiniego Messa di Gloria, G.F. Händla Der Messias w opracowaniu W.A. Mozarta, G. Mahlera VIII Symfonia i K. Pendereckiego Credo oraz Siedem Bram Jerozolimy.

Termin i miejsce koncertu
10 sierpnia (poniedziałek) Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. Księdza Kardynała Wyszyńskiego 19

zdjęcie Jacek Wrzesiński

Absolwentka klasy skrzypiec warszawskiej Akademii Muzycznej. Pochodzi ze znanej muzycznej rodziny Miśkiewiczów (tata Henryk – wybitny saksofonista jazzowy, brat Michał – perkusista).

W roku 1994 rozpoczęła współpracę z Włodzimierzem Nahornym – jazzmanem, saksofonistą, pianistą, pedagogiem i kompozytorem wielu znanych utworów. Z legendą polskiego jazzu nagrała cztery płyty długogrające oraz występowała na wielu ważnych festiwalach oraz koncertach tak w Polsce, jak i za granicą.

Solistka lub członkini różnych zespołów muzycznych, nagrała ponad dziesięć płyt, przy czym drugie tyle stanowią krążki zrealizowane przez artystkę jako wokalistkę biorącą udział w nagraniach sesyjnych. Jej niezwykłe umiejętności sprawiły, że wśród twórców, którzy zaprosili ją do współpracy, znaleźli się Klaus Doldinger (zespół Passport), Nigel Kennedy, Wojciech Młynarski, Tomasz Stańko, Janusz Strobel, Grzegorz Turnau, a także Anna Maria Jopek, która powiedziała o niej: …„mój ulubiony głos w polskim show-biznesie”. Bardzo pozytywnie jej talent i wyjątkowe umięjętności oceniła również Ewa Bem, stąd głos artystki i jej autorskie piosenki utrwalono na płycie – ewa.ewa. Kompozytorka i autorka tekstów, wydała w 2002 roku płytę Goes To Heaven – Zatrzymaj się (nominacja do Fryderyka w kategorii jazzowy album roku). Piosenka tytułowa z kolejnej płyty Pod rzęsami (2004) wykonana wspólnie z Grzegorzem Turauem znalazła się na ścieżce dźwiękowej filmu Zakochany anioł z Krzysztofem Globiszem w roli głównej. Trzeci album Caminho z udziałem Guello – brazylijskiego perkusisty oraz Marcina Wasilewskiego – pianisty wydała w 2008 roku. Do niezapomnianych przeżyć artystki należy również nagrany (2006) w duecie z Cesarią Evorą utwór Um pincelada, przeznaczony na polską edycję płyty Cesarii Rogamar.

 

Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (czwartek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Facebook

zdjęcie Marta Zgierska Maciej Rukasz Confiteor Mariusz Bogdanowicz

Pianista, saksofonista, kompozytor, aranżer muzyki jazzowej, rozrywkowej, teatralnej i filmowej. Jego muzyka to poezja, romantyzm, refleksja. Jest osobowością niedefiniowalną. Jego życiorys to niemal cała historia polskiego jazzu [1].

Absolwent PWSM w Sopocie, wygrał wiele konkursów i festiwali, m.in. otrzymał pierwszą nagrodę solistyczną i zespołową na festiwalu Jazz nad Odrą (1964), odebrał z rąk Duke’a Ellingtona laur za zwycięstwo na Festiwalu Jazzowym w Wiedniu (1967), jego piosenki były w latach 1972 i 1973 najlepszymi kompozycjami Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu.

Kompozytor słynnej polskiej piosenki Jej Portret współpracował z legendarnym gdańskim BIM-BOMEM, z zespołami Andrzeja Trzaskowskiego, Andrzeja Kurylewicza i Tadeusza Nalepy – Breakout.

Działające od 1993 roku trio (z Mariuszem Bogdanowiczem – kontrabas i Piotrem Biskupskim – perkusja) jest bazą jego formacji i wielu projektów fonograficznych, a działający od 1998 roku Nahorny Sextet, w składzie: Dorota Miśkiewicz – wokal, skrzypce, Henryk Gembalski – skrzypce, Wojciech Staroniewicz – saksofon tenorowy i sopranowy, Mariusz Bogdanowicz – kontrabas, Piotr Biskupski – perkusja, jest najdłużej istniejącym sekstetem w historii polskiego jazzu.

Dzięki współpracy z wydawnictwem Mariusza Bogdanowicza Confiteor, wydał wiele płyt, wśród nich: Nahorny Trio Dolce far niente i nic więcej, Śpiewnik Nahornego (Jej portret, Czas rozpalić piec, Księżyc nad Kościeliskiem w interpretacji Lory Szafran), Nahorny Sextet Chopin Genius Loci i Nahorny Trio Hope.

Wykładowca Akademii Muzycznej w Gdańsku, w 2009 roku obronił pracę doktorską Twórczość Fryderyka Chopina jako źródło inspiracji w muzyce jazzowej, a w 2013 został profesorem.

Wybitny kompozytor, często nazywany przez krytyków Chopinem jazzu, niezmiennie wzbudza wśród muzyków i słuchaczy powszechne uznanie jako człowiek o niespotykanej wrażliwości i skromności, a jednocześnie pełen energii i nowatorskich koncepcji.

Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (czwartek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

Facebook

zdjęcie Marta Zgierska Maciej Rukasz Confiteor Mariusz Bogdanowicz

 

Absolwent Akademii Muzycznej w Warszawie. Dziennikarz telewizyjny, radiowy i prasowy, producent telewizyjnych widowisk muzycznych, stworzył ponad 500 cyklicznych audycji. Dyrektor Artystyczny Programu III Polskiego Radia, był też kierownikiem Redakcji Rozrywki TVP I oraz Redakcji Repertuaru TVP Polonia. Pomysłodawca i szef pierwszego kanału tematycznego TVP Tylko Muzyka, pełnił także funkcję Pełnomocnika Zarządu TVP ds. Roku Chopinowskiego. Realizator kilku projektów muzycznych, w tym wieloletniego przekazu telewizyjnego Festiwalu w Łańcucie, przygotowywał i finalizował również umowę Telewizji Polskiej z Towarzystwem Chopinowskim w sprawie telewizyjnego przekazu Konkursu Chopinowskiego. Założeniem jego autorskiego programu Kulturalni PL, realizowanego w TVP Polonia, jest promowanie wybitnych polskich artystów, polskiej muzyki, jak i informowanie o koncertach naszych gwiazd na świecie.

Termin i miejsce prowadzonego koncertu
13 sierpnia (czwartek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie Jolanta Boguszewska

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Świnoujściu (klasa fortepianu Elżbiety Naklickiej) w Zespole Szkół Muzycznych II stopnia im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie – uczył się w klasie fortepianu początkowo u Artura Cieślaka, a następnie u Pawła Gorczyńskiego. Swoją wiedzę rozwijał też w klasie organów Małgorzaty Klorek i pobierał lekcje kompozycji u Jaromira Gajewskiego. Laureat IV Ogólnopolskiego Konkursu Harmonicznego w Łodzi – nagroda Grand Prix (przygotowanie Julia Zemmler), zdobył wyróżnienie na I Ogólnopolskim Konkursie z Zasad Muzyki w Łomży (przygotowanie Barbara Kunc), a także zajął drugie miejsce w centralnym etapie Olimpiady Artystycznej w sekcji historii muzyki (przygotowanie Dorota Kalinowska). W roku 2015 wziął udział w I Holenderskim Konkursie Pianistycznym, VII Ogólnopolskim Konkursie Organowym w Olsztynie, a także zajął trzecie miejsce na organizowanym w ramach ogólnopolskiego współzawodnictwa IV Zachodniopomorskim Konkursie Pianistycznym w Szczecinie. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów na rok szkolny 2014/2015.

Termin i miejsce koncertu
11 sierpnia (wtorek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie Daniek Śledziński

Ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku pod kierunkiem prof. Andrzeja Koseckiego i prof. Piotra Kusiewicza. Laureat XXII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniego Dworzaka (Karlowe Wary) oraz Konkursu Wokalnego im. Ady Sari (Nowy Sącz). Debiutował na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku rolą Figara w Cyruliku sewilskim Gioachina Antonia Rossiniego.

Od roku 1988 należy do grona czołowych śpiewaków tej opery. Wcielał się w pierwszoplanowe partie operowe dzieł Georga Bizeta, Piotra Czajkowskiego, Gaetana Donizettiego, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Giacoma Pucciniego, Gioachina Antonia Rossiniego i Giuseppe Verdiego. Solista wielu koncertów kantatowo-oratoryjnych w Belgii, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Izraelu, Niemczech, Polsce i Szwajcarii. Współpracował z dyrygentami: Tomaszem Bugajem, José Mariem Florencio Jr., Jerzym Katlewiczem, Bogusławem Madejem, Jerzym Maksymiukiem, Markiem Pijarowskim, Jerzym Salwarowskim, Rubenem Silvą. Brał udział w prestiżowych festiwalach muzycznych, takich jak Warszawska Jesień, Vratislavia Cantans, Musica Polonia Nova, Sacrum Non Profanum oraz współpracował ze znanymi orkiestrami: Sinfonia Varsovia, Capella Bydgostiensis, Concerto Avenna, Capella Gedanensis, Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie. Koncertował we wszystkich teatrach operowych w kraju. Profesor Akademii Muzycznych w Bydgoszczy i w Gdańsku.

Termin i miejsce koncertu
10 sierpnia (poniedziałek) Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. Księdza Kardynała Wyszyńskiego 19

zdjęcie Joanna Illuque

Saksofonista i kompozytor zaskakujący wciąż nowymi autorskimi projektami muzycznymi o szerokim spektrum stylistycznym, zarejestrowanymi na albumach: Karambola, Quiet City, Hand made, Conversession, Alternations, A’freak-an Project. Koncertował jako solista z Polską Filharmonią Kameralną Sopot Wojciecha Rajskiego. Realizował partie improwizowane w musicalach Porgy and Bess i The Witness.

Wśród muzyków, z którymi współpracował, znalazło się wielu wspaniałych artystów, takich jak Andrzej Jagodziński, Włodek Pawlik, Cezary Konrad, Adam Cegielski, Nippy Noya, Helge Lien, Erik Johannessen, Brian Melvin oraz czołówka jazzowa Trójmiasta.

Jako jedynego spośród polskich saksofonistów jazzowych zakwalifikowano go w 1991 roku do półfinału Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Waszyngtonie, gdzie znalazł się w gronie 21 najlepszych saksofonistów świata. Laureat prestiżowej nagrody Prezydenta Miasta Sopotu Sopocka Muza 2009 w dziedzinie kultury i sztuki na festiwalu Jazz Juniors otrzymał pierwszą nagrodę zespołową oraz laur indywidualny za najlepszą kompozycję. Zdobywcę Złotego klucza do kariery uhonorowanego wraz z zespołem Set-Off na Pomorskiej Jesieni Jazzowej nagrodzono również podczas International Contest for Youth Orchestras in Hoeilaart w Belgii. Przewodniczący jury Ogólnopolskiego Przeglądu Zespołów Jazzowych i Bluesowych w Gdyni (2011) oraz Krokus Jazz Festival uczestniczył w nagraniu ponad trzydziestu płyt długogrających, współtworzonych z czołówką polskich i zagranicznych muzyków jazzowych.

Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (czwartek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie Marta Zgierska Maciej Rukasz Confiteor Mariusz Bogdanowicz

 

1 2 3