Wykonawcy

Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie prof. Jerzego Zgodzińskiego i laureat konkursów perkusyjnych oraz zdobywca licznych nagród indywidualnych. Wszechstronny interpretator zarówno muzyki poważnej jak i jazzowej, dzięki perfekcyjnej technice gry, a także wyjątkowej umiejętności wyczarowywania ze swego instrumentu palety tajemniczych barw i nastrojów współpracował z muzykami zaliczanymi do czołówki polskiej i światowej sceny jazzowej, takimi jak Zbigniew Namysłowski, Wojciech Karolak, Tomasz Szukalski, Artur Dutkiewicz, Richard Ross, Michelle Hendrix, Deborah Brown, Bill Molenhof.
Współtwórca większości projektów artystycznych Włodzimierza Nahornego, Janusza Strobla, Mariusza Bogdanowicza, niezmiennie zapraszany jako ceniony muzyk studyjny przez wykonawców reprezentujących różne style i gatunki muzyczne. W swoim dorobku fonograficznym ma ponad 30 płyt długogrających.

Jako ceniony pedagog prowadzi klasę perkusji w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz jest wykładowcą licznych kursów perkusyjnych i jazzowych w Polsce i na świecie.

Wraz z Mariuszem Bogdanowiczem tworzy od ponad dwudziestu lat jedną z najbardziej cenionych sekcji rytmicznych w Polsce.

 

Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (czwartek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie Marta Zgierska, Maciej Rukasz © Confiteor Mariusz Bogdanowicz

 

 

Kontrabasista, kompozytor, producent, wydawca, publicysta i pedagog. Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach ma w swoim dorobku trzy autorskie płyty: Back to the Bass (1995), Confiteor Song (2001) i Syntonia (2013).

Twórca muzyki teatralnej i filmowej: Maskarada (1991), Emigranci (2009), Idź w noc Margot (2010), Żyd (2012), Cudowna lampa Aladyna (2014). Komponuje również piosenki do tekstów Andrzeja Poniedzielskiego, Jana Wołka, Wojciecha Ziembickiego, Marka Gaszyńskiego, Justyny Holm i Marii Przybysz.

Od ponad dwudziestu lat współtworzy formację Włodzimierza Nahornego. Współpracował również m.in. z Ewą Bem, Lorą Szafran, Urszulą Dudziak, Edytą Geppert, Wojciechem Karolakiem, Zbigniewem Namysłowskim, Andrzejem Jagodzińskim, Sławomirem Kulpowiczem, Andrzejem Kurylewiczem, Zbigniewem Preisnerem, Jarosławem Śmietaną, Wiesławem Pieregorólką, Jackiem Kaczmarskim, Markiem Bałatą, Krzysztofem Herdzinem, Michelle Hendrix, Deborah Brown i Billem Molenhofem. Grał w spektaklu Kobieta z widokiem na taras Stanisława Tyma.

Producent i wydawca fonograficzny we własnym wydawnictwie Confiteorwydał następujące płyty długogrające: Seriale, Seriale…, Confiteor Song, Nahorny Trio Dolce far niente… i nic więcej, Śpiewnik Nahornego, Nahorny Sextet Chopin Genius Loci, Syntonia, Nahorny Trio Hope.

Publicysta dla „Jazz Forum”, przeprowadził wywiady m.in. z W. Nahornym,
Karolakiem, pisze felietony do miesięcznika „Top Guitar”, a od 2004 roku prowadzi audycję autorską Jazz Travels. Adiunkt na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu
Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.

 

Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (czwartek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

 

zdjęcie Marta Zgierska, Maciej Rukasz © Confiteor Mariusz Bogdanowicz

 

 

 

 

 

Prowadził koncerty w większości krajów Europy oraz w Stanach Zjednoczonych z udziałem wybitnych artystów, takich jak Andrzej Chorosiński, Julian Gembalski, Kevin Kenner, Olga Kern, Konstanty Andrzej Kulka, Adam Makowicz, Bartłomiej Nizioł, Piotr Paleczny, Patrycja Piekutowska i Agata Szymczewska. Oklaskiwano go w kopenhaskim Konserwatorium Królewskim, w Filharmonii Berlińskiej, Studiu
im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie i w siedzibie hamburskich filharmoników. W operze bydgoskiej i na zamku w Szczecinie dyrygował znanymi dziełami: Straszny Dwór, Halka, Flis i Verbum Nobile – S.Moniuszki, Traviata, Rigoletto– G.Verdiego, Madame Butterfly, Tosca, Cyganeria – G.Pucciniego, Eugeniusz Oniegin – P.Czajkowskiego, Carmen – G.Bizeta, Cyrulik Sewilski – G.Rossiniego, Wesoła wdówka, Cygańska miłość  –  F.Lehára, Baron cygański – J.Straussa, Ptasznik z Tyrolu – K.Zellera.
Z Orkiestrą Academia nagrał sześć CD. W roku 2010 zamykał nowojorski Międzynarodowy Rok Chopinowski w Lincoln Center i Carnegie Hall. Dyrygował wówczas utwory F.Chopina interpretowane przez Olgę Kern, Adama Makowicza, Jerzego Stryjniaka i Sławomira Wilka. Za wyjątkowe wydarzenie artystyczne Szczecina uznano inaugurację festiwalu Sacrum Non Profanum z roku 2013,
kiedy to poprowadził w obecności Krzysztofa Pendereckiego dzieło Mistrza
Powiało na mnie morze snów, pieśni zadumy i nostalgii. W poznańskiej Akademii Muzycznej wypromował sześć doktoratów z dyrygentury. Na Uniwersytecie Szczecińskim utworzył dwa kierunki: Muzykologię i Edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej. Drugi kierunek odegrał kluczową rolę w powstaniu szczecińskiej Akademii Sztuki.
Za wybitne osiągnięcia Kapituła Klubu Liderów Nauki przyznała Profesorowi Zachodniopomorskiego Nobla 2010 w dziedzinie nauk artystycznych. Spośród wielu odznaczeń dyrygent ceni szczególnie Odznaczenie Arcybiskupa Metropolity Szczecińsko-Kamieńskiego Wielki Order Świętego Ottona z Bambergu, Srebrny Medal Zasłużony Kulturze Gloria Artis.

Termin i miejsce koncertu
10 sierpnia (poniedziałek) – Szczecin
bazylika archikatedralna św. Jakuba, ul. Księdza Kardynała Wyszyńskiego 19

 

 

Wolfgang Amadeusz Mozart
Requiem d-moll KV 626 Confutatis/Lacrimosa
wyk. Herz-Jesu-Chor Berlin
Andrzej Mielewczyk – przygotowanie chóru
Orkiestra Academia
Bohdan Boguszewski – dyrygent
Herz Jesu Kirche Berlin – 24.11.2012

Edukację muzyczną rozpoczął w Houston w wieku czterech lat, a jako siedmiolatek dał swój pierwszy recital fortepianowy. Zwycięzca konkursów muzycznych dla młodych pianistów, zdobył m.in. najwyższy laur Houston Young Artists Competition. Nad rozwojem muzycznych talentów artysty pracowali cenieni pedagodzy – Jelena Brusilowskaya, John Weems i Dariusz Pawlas, który zainspirował ucznia do wzięcia udziału w programie dla młodych pianistów w Rice University Shepherd School of Music w Houston.

Będąc studentem The University of Houston-Moores School of Music (klasa Timothy Hestera), poza koncertami muzyki klasycznej chętnie uczestniczy w projektach jazzowych, prezentujących dorobek takich gwiazd jak Bill Evans i Art Tatum.

Jako syn rodowitych szczecinian często popularyzuje w Stanach Zjednoczonych muzykę swoich przodków i dlatego w repertuarze ma wiele kompozycji polskich kompozytorów, a najczęściej na recitalach i koncertach kameralnych wykonuje utwory Fryderyka Chopina i Karola Szymanowskiego.

Termin i miejsce koncertu
9 sierpnia (niedziela) Szczecin
Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie
ul. Małopolska 48

Witold Czerniak, zdjęcie Duke Hunter

Absolwent Hochschule für Musik und Theater München, Conservatoire National Supérieur de Musique et Dance de Paris oraz Yale University New Haven.

Laureat wielu prestiżowych konkursów międzynarodowych, takich jak Jean-Pierre Rampal (Paryż), Domenico Cimarosa (Aversa), Theobalda Boehma (Monachium), Carl Nielsen (Odense), Leonardo De Lorenzo (Viggiano), Yamaha (Mannheim), Lions Club (Marktoberdorf), F. Schubert (Ovada), Jeunesses Musicales (Bukareszt), Friedrich Kuhlau (Uelzen), W.A. Mozart (Wiesbaden), koncertował z wieloma renomowanymi orkiestrami w Europie, Azji i USA. W styczniu 2010 roku debiutował z London Symphony Orchestra i nagrał z nią płytę z koncertem Michaela Colina, a w 2015 roku otrzymał prestiżową nagrodę fonograficzną International Classical Music Award (ICMA) za album z muzyką Andrzeja Panufnika nagraną dla niemieckiej wytwórni CPO.

Oklaskiwany w Carnegie Hall (Nowy York), Musikverein-Goldener Saal i Konzerthaus (Wiedeń i Berlin), Gasteig-Carl-Orff-Saal i Herkulessaal (Monachium), Gewandhaus (Lipsk), grał pod batutą takich gwiazd jak m.in. Agnieszka Duczmal, Jacek Kaspszyk, James Levin, Jerzy Maksymiuk, Zubin Mehta, Krzysztof Penderecki i Helmuth Rilling.

Jako wielokrotnemu interpretatorowi koncertu fletowego Krzysztofa Pendereckiego, wykonywanego także pod batutą kompozytora, swoje dzieła dedykowali mu Michael Colin, Harald Genzmer, Piotr Moss, Paweł Mykietyn, Grażyna Pstrokońska-Nawratil i Kaja Sariaho.

Artysta dokonał licznych nagrań radiowych i telewizyjnych oraz płytowych, a jego koncerty transmitowały m.in. BBC Radio 3, SWR, BR4, Deutschlandradio Kultur, Polskie Radio, NDR, Radio France, RMF Classic.

Juror międzynarodowych konkursów fletowych i pedagog kursów mistrzowskich organizowanych w Europie i Azji, za wybitne osiągnięcia otrzymał wiele prestiżowych nagród i nominacji, m.in. nagrody Gloria Artis, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Paszport Polityki i Gwarancje Kultury (Polska), Gasteig-Musikpreis, Zeit-Preis, Deutsche Stiftung Musikleben (Niemcy).

Termin i miejsce koncertu
12 sierpnia (środa) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie Mariusz Wideryński

Łukasz Długosz – flet/dyrygent i Cappella Gedanensis – A.Vivaldi – 4 Pory Roku
– Lato cz 3

Joanna Domańska
Studiowała w krakowskiej Akademii Muzycznej u prof. Jana Hoffmana. Z wyróżnieniem ukończyła katowicką Akademię Muzyczną w klasie prof. Andrzeja Jasińskiego.
Jako stypendystka rządu francuskiego kształciła się w Paryżu u Livii Rév.
Laureatka międzynarodowych konkursów pianistycznych: im. Marguerite Long i Jacques’a Thibaud (Paryż – VII nagroda), im. A. Casagrande (Terni – I nagroda) oraz Estrady Młodych Festiwalu Pianistyki Polskiej (Słupsk). Jest wybitną interpretatorką dzieł Karola Szymanowskiego.
Nagrała trzy monograficzne płyty z muzyką tegorocznego patrona Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego Sacrum Non Profanum, przy czym wszystkie nominowano do nagrody Fryderyk, a ostatnia z nich (DUX 0615) otrzymała również prestiżową nagrodę Pizzicato Supersonic Award (Luksemburg – 2008). Wspólnie z Andrzejem Tatarskim dokonała światowej premiery fonograficznej baletu Harnasie op. 55 Karola Szymanowskiego w wersji na dwa fortepiany (2007). W roku 2012 ukazała się również nominowana do nagrody Fryderyk płyta zatytułowana Dobrzyński, Kilar, LesselPolish Chamber Music for Wind Instruments (DUX 0857) nagrana przez artystkę oraz Romana Widaszka – klarnet i Tadeusza Tomaszewskiego – róg.
Prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Katowicach, wykłada na licznych kursach mistrzowskich (Korea Płd., Japonia, Słowacja, Niemcy), jest jurorką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych (Jesenik, Brno, Bratysława, Rabat, Tokio). Na zamówienie japońskiego wydawnictwa IMC Music Publisher zredagowała dwutomowe wydawnictwo pedagogiczne zawierające utwory polskich kompozytorów.
Od roku 2012 jest prezesem Towarzystwa Muzycznego im. Karola Szymanowskiego
i dyrektorem Międzynarodowych Konkursów Muzycznych im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

Termin i miejsce koncertu
15 sierpnia (sobota) – Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie Marek Grotowski

Absolwent klasy dyrygentury prof. Janusza Dzięcioła Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, jest obecnie pedagogiem swojej Alma Mater.
Laureat IV Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów w Poznaniu (1992), a także zdobywca wielu indywidualnych nagród dla najlepszego dyrygenta, założył i prowadził chóry: Kameralny Musica Viva poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Zamku Kórnickiego Castellum Cantans.
W roku 2012 powstał jego kolejny zespół – Chór Kameralny Akademii Muzycznej w Poznaniu. Pełni w nim funkcję dyrygenta, a ponadto zdobywa ze swoimi śpiewakami najważniejsze wyróżnienia i nagrody przyznawane podczas prestiżowych konkursów
i festiwali chóralnych w Polsce.

Termin i miejsce koncertów
4 sierpnia (wtorek) – Heringsdorf, Świnoujście
Muszle koncertowe

 

zdjęcie Przemysław Błoch

 

Eriks Esenvalds – Stars
wyk. Chór Kameralny Akademii Muzycznej w Poznaniu
Marek Gandecki – dyrygent
46 Turniej Legnica Cantat – maj 2015

Aktywny na profesjonalnym rynku muzycznym od 1978 roku skrzypek improwizujący oraz kompozytor jest współtwórcą i członkiem ponad 60 zespołów z różnych obszarów muzycznych, takich jak jazz, blues, rock, muzyka klasyczna i improwizowana.

Zwycięzca międzynarodowych konkursów Jazz nad Odrą (Wrocław 1978)
i Złoty Smyczek (Szczecin 1984) brał udział w nagraniu ponad 40 płyt długogrających, w tym Natural w duecie z Michałem Zduniakiem (dr), Ethnic z M. Zduniakiem i Krzysztofem Majchrzakiem (b), Die Sicherheit i Free Dancing z muzykami śląskiej sceny muzycznej, Labirynt, Exit i Motion Tissue z grupą Labirynt w składzie, Tom Bergeron (sax’s), Krzysztof Majchrzak (b), Michał Zduniak (dr), Double life of Chair
– Jacek Kochan (leader, dr), Palle Mikelbork (tp), Dave Tronzo (g), Anthony Aleksander (p), PH Connection – Pal Vasari (b), Jose Torres (dr), Bernard Maseli (mallets), Gyula Csepregi (ts), Miklos Birta (g), Chopin – Genius Loci z formacją Włodzimierz Nahorny Sextet.

Twórca muzyki do filmów dokumentalnych i programów telewizyjnych, koncertował w większości krajów Europy, a także w Chinach, Rosji, Stanach Zjednoczonych i w Algierii. W latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku napisał muzykę do 30 przedstawień teatralnych oraz wystąpił w ponad 350 spektaklach.

Wykładowca Akademii Muzycznej w Katowicach i Akademii Muzycznej w Łodzi, uprawia muzykę improwizowaną, inspirowaną różnymi gatunkami, próbując łączyć
jej elementy w jednorodny i spójny język muzyczny. Efektem jego badań nad formą w muzyce improwizowanej jest książka Improwizowana forma otwarta – między wolnością a koniecznością.

Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (czwartek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie – Marta Zgierska, Maciej Rukasz © Confiteor Mariusz Bogdanowicz

 

Rodowity Ślązak, swój muzyczny talent rozwijał w latach młodzieńczych przede wszystkim w Katowicach. W Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia
im. Mieczysława Karłowicza ukończył z wyróżnieniem klasę fortepianu prof. Wandy Uszok. Gry organowej uczył się najpierw u Stanisława Kopernoka – organisty katedry Chrystusa Króla, a następnie w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej otrzymał dyplomy z wyróżnieniem dwóch wydziałów – Instrumentalnego (klasa organów
prof. Henryka Klai), a także Kompozycji i Teorii Muzyki. Ponadto odbył kurs mistrzowski u prof. Flor Peetersa w Mechelen (Belgia), studiował w Paryżu pod kierunkiem Andre Isoir’a i Michela Chapuis (organy) oraz Jeana Saint-Arroman (muzykologia). Występował z koncertami nie tylko w Europie, ale także w Stanach Zjednoczonych. Nagrywał dla TVP i Polskiego Radia (m.in. serię Antologia organów
na Górnym Śląsku
, dzięki której uwieczniono brzmienie 90 cennych organów regionu). Ma w dorobku ponad 40 płyt kompaktowych, w tym siedem z sopranistką Elżbietą Grodzką-Łopuszyńską. Zdobył pierwsze nagrody na konkursach improwizacji fortepianowej w Gdańsku i Nowej Rudzie, a także organowej w Weimarze. Uzyskał wiele prestiżowych nagród, m.in. Orfeusza na XXXVIII Festiwalu Warszawska Jesień, im. Wojciecha Korfantego, im. Stanisława Ligonia, Lux ex Silesia Arcybiskupa Katowickiego i Śląski Szmaragd Biskupa Ewangelicko-Augsburskiego.
Wśród wyróżnień, które artysta ceni szczególnie, znalazły się: przyznany przez papieża Jana Pawła II medal Pro Ecclesia et Pontifice, a ponadto tytuły – Honorowy Ślązak Roku, Honorowy Obywatel Miasta Sejny i Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego. Jako profesor prowadzący w katowickiej Akademii Muzycznej klasę organów oraz kierujący Katedrą Organów i Muzyki Kościelnej w latach 1996–2002 był rektorem swojej Alma Mater. Twórcy pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej Muzeum Organów, autorowi wielu prac naukowych z zakresu historii organów na Śląsku
oraz dotyczących problematyki ochrony i konserwacji organów zabytkowych,
a także projektantowi instrumentów muzycznych powierzono w 1989 roku zaszczytną funkcję archidiecezjalnego wizytatora organów i organistów.

Termin i miejsce koncertu
13 sierpnia (czwartek) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie – Waldemar Jarosiński

Facebook

 

Studiował pod kierunkiem Joachima Grubicha (PWSM w Warszawie), Lionela Rogga (Konserwatorium Genewskie) i Hermana Verschraegena (Królewskie Konserwatorium w Brukseli), uzyskując najwyższe odznaczenia w swojej specjalności.

Liczne nagrody zdobyte na międzynarodowych konkursach organowych w Brugge, Monachium, Norymberdze, Rzymie i Speyer utorowały mu drogę do aktywnej kariery solistycznej. Koncertował we wszystkich ośrodkach muzycznych w kraju, w większości krajów europejskich, a także w USA i na Bliskim Wschodzie, biorąc udział w wielu prestiżowych festiwalach muzycznych, m.in. Al Bustan (Bejrut), Berliner Festwoche, Festiwal Flandryjski oraz w takich ośrodkach, jak Bergen, Bratysława, Genewa, Helsinki, Kijów, Londyn (St. Martin in the Fields), Lozanna, Lucerna, Magadino, Marsylia, Monachium, Monaco, Moskwa, Nicea, Norymberga, Oslo, Paryż, Petersburg, Rouen, Rzym, St. Maximin, Sztokholm, Stuttgart, Wiedeń, Wilno, Zurich.

Dokonał licznych nagrań płytowych i archiwalnych dla wielu europejskich wydawców i rozgłośni, takich jak Autographe, BRT, Decca, Dux, EMI, Harmonia Mundi, Pavane, Polskie Nagrania, RTBF, RTL, RTV Suisse Romande, SDR, Selene, Veriton, Wifon i ZDF. Jego bogata dyskografia zawiera ponad 50 tytułów, wśród których znajdują się m.in.:

Die Kunst der Fuge oraz wszystkie dzieła organowe Jana Sebastiana Bacha (nagrane dwukrotnie – w technice analogowej i cyfrowej), Johannesa Brahmsa i Wolfganga Amadeusza Mozarta, a także utwory Alaina, Böhma, Buxtehudego, Bruhnsa, de Grignego, Francka, Guilmanta, Liszta, Messiaena, Regera, Reubkego, Vierna i Widora.

Mieszkający od 1981 roku w Brukseli artysta jest założycielem i dyrektorem artystycznym Europejskiego Festiwalu Organowego obejmującego 60 miast położonych w 14 krajach Europy. Doktor sztuk muzycznych, od 2010 roku wykłada grę organową w Instytucie Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

Termin i miejsce koncertu
12 sierpnia (środa) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie z archiwum artysty

Laureat wielu konkursów organowych na świecie, koncertował w większości krajów Europy, a także w obu Amerykach i w wielu azjatyckich republikach byłego Związku Radzieckiego. Jego recitale oklaskiwano m.in. w Royal Festival Hall (Londyn), Concertgebouw (Amsterdam), De Doelen (Rotterdam), Gewandhaus (Lipsk), Schauspielhaus (Berlin), Victoria Hall (Genewa), Crystal Cathedral (Los Angeles), w katedrze w Strasburgu (na zaproszenie Parlamentu Europejskiego), w filharmoniach moskiewskiej i St. Petersburga. Koncertował z najlepszymi orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi w kraju i za granicą.

Laureat nagród Złota Muza, Polskich Nagrań (1971) i Fryderyk (2004) zarejestrował ponad 30 płyt w znanych firmach fonograficznych, wśród których znalazły się EMI, Electrola, Harmonia Mundi, Aulos, Accord, Teldec, Polskie Nagrania, Veriton, DUX, Acte Préalable, Studio S Production.

Profesor krakowskiej i warszawskiej akademii muzycznej przez wiele lat kierował pracami Katedry Organów i Klawesynu Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, gościnnie był też profesorem w Seulu. Uczestniczył w pracach nad budową organów w następujących warszawskich obiektach: kościele akademickim
św. Anny, kościele św. Piotra i św. Pawła (parafia św. Barbary), Filharmonii Narodowej.

Juror międzynarodowych konkursów organowych organizowanych w następujących miastach: Avila, Berlin, Budapeszt, Genewa, Kitzbuehel, Lahti, Linz, Lubeka, Monachium, Norymberga, Paisley, Paryż-Chartres, Praga, Saint-Maurice, Rzym, Speyer. Za wybitne osiągnięcia artystyczne i pedagogiczne otrzymał m.in. nagrody indywidualne Ministra Kultury i Sztuki (1978 i 2004), Nagrodę Artystyczną Miasta Krakowa (1990), Krzyż Oficerski Polonia Restituta (2005), Krzyż Komandorski Orderu Odrodzenia Polski (2010), papieski medal Pro Ecclesia et Pontifice,
a także godność doktora honoris causa Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

Termin i miejsce koncertu
15 sierpnia (sobota) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie z archiwum artysty

Absolwent klasy fortepianu prof. Józefa Stompla, a także klas kameralnych
prof. Marii Szwajger-Kułakowskiej i prof. Urszuli Stańczyk w katowickiej Akademii Muzycznej. Brał udział w kursach instrumentalnych, pracując pod kierunkiem wielu wybitnych muzyków, m.in. Barbary Halskiej, Ryszarda Baksta, Rudolfa Buchbindera
i Konrada Richtera. Laureat konkursów na stypendia artystyczne Towarzystwa
im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1985, 1986), Festiwalu Augustowskie Spotkania Młodych (1985), Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Łodzi (1986), stypendysta Ministra Kultury i Sztuki (1986/87). Nagrywał dla ośrodków radiowych i telewizyjnych oraz dokonał wielu prawykonań muzyki najnowszej. Z kontrabasistką Ireną Olkiewicz zrealizował nagranie płytowe. Jako solista i kameralista występował w wielu krajach świata, m.in. w Brazylii, Francji, Hongkongu, Malezji, Niemczech, Pakistanie, Słowacji, Szwecji i Ukrainie. Brał udział w Warszawskiej Jesieni, Festiwalu Prawykonań w Katowicach, w festiwalach Musica Polonica Nova we Wrocławiu, a także Chantarelle Festiwal w Gołuchowie.

Akompaniator na licznych kursach mistrzowskich, m.in. fletowych, kontrabasowych, saksofonowych, muzyki XX wieku oraz kursach metodycznych. Wykładowca Akademii Muzycznej oraz Zespołu Szkół Muzycznych w Katowicach.

Termin i miejsce koncertu
12 sierpnia (środa) Trzęsacz
kościół pw. Miłosierdzia Bożego, ul. Pałacowa 3

zdjęcie z archiwum artysty

1 2 3